logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۰۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران:

پیش‌بینی خرید ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان/ تا پایان امسال ۴۰۰ هزار تن به ظرفیت ذخیره‌سازی اضافه می‌شود

پیش‌بینی-خرید-۱۰-میلیون-تن-گندم-از-کشاورزان-تا-پایان-امسال-۴۰۰-هزار-تن-به-ظرفیت-ذخیره‌سازی-اضافه-می‌شود

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان برای امسال پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش موج رسا; حسین ایرانشاهی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش‌بینی خرید ۱۰ میلیون تن گندم اظهار کرد: بالای ۷ میلیون تن تا این لحظه خریداری شده و خوزستان، فارس و گلستان بیشترین گندم تولیدی را داشتند.

وی عرضه گندم چند استان در بورس کالای ایران تصریح کرد: تامین منایع مالی برای خرید گندم یکی از پروزه‌های مهم ملی است که با این توانی که دولت دارد در نظر گرفته شد تا از توان مالی بخش خصوصی و بازار سرمایه در این رابطه استفاده شود.

ایرانشاهی افزود: با ساز و کار خوبی که بورس دارد و استناد به قانون بهره‌وری و ماده ۳۳ این قانون که در کنار خرید تضمینی قیمت تضمینی را نیز در نظر دارد در این راستا در قالب طرحی امسال خرید گندم با واسطه بورس و منابع مالی بخش خصوصی در تعدادی از استانها آغاز شده و در سال بعد نیز تکمیل می‌شود.

معاون اداری و مالی شرکت بازرگانی دولتی ایران این طرح برای سرعت و توان پرداخت زودهنگام و بهتر برای کشاورزان اتفاق اجرا می‌شود، ابراز کرد: حرکت در ابتدای کار کند است که بعد از این سرعت می‌گیرد.

وی در مورد خصوصی‌سازی نیز گفت: خصوصی‌سازی شرکت‌های غله چند سالی است که دنبال می‌شود و اکنون نیز در کل کشور ۶۰ درصد از ذخیره‌سازی‌ها را بخش خصوصی انجام می‌دهد.

ایرانشاهی با بیان اینکه در استان زنجان نزدیک ۷۰ درصد از ذخیره‌سازی را بخش خصوصی انجام می‌دهد، عنوان کرد: کار غله سالهاست که با بخش خصوصی به پیش می‌رود که در بحث سیلو، شکر و دانه‌های روغنی و روغن بخش خصوصی کمک‌ می‌کند.

وی بیان کرد: بخش تصدی‌گری به بخش خصوصی داده شود و وظایف حاکمیتی در حوزه بازرگانی دولتی که مربوط به نظارت و  کنترل کیفی بوده باقی است.

معاون اداری و مالی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه با اشاره به واگذاری دو شرکت در مناطق ۷ و ۱۳ خاطرنشان کرد: تمام مسائل در خصوصی‌سازی رعایت شده و سازمان خصوصی‌سازی متولی این کار بود که مزایده نیز انجام شد.

وی با بیان اینکه به دنبال تقویت بنیه مالی مناطق هستیم، اظهار کرد: بخشی از دارایی‌هایی شرکت مادر تخصصی را به مناطق منتقل می‌کنیم که با این انتقال بنیه مالی مناطق تقویت می‌شود.

ایرانشاهی با اشاره به سیلوهای در دست ساخت در کشور عنوان کرد: بخشی از این سیلوها را در شهریور امسال و بخشی را تا آخر امسال به بهره‌برداری می‌رسانیم که ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن به ظرفیت ذخیره سازی اضافه می‌شود.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر